DET ÄR LITE SVALT

Japp. Som alla märkt är det lite svalt runt om i Sverige. Som en liten sval sommarvind. (okej, i skrivande stund är det typ -2 men för ett par dar sen var det si sådär -20 såatteh)



"Och vad fasen är det här för jädra skrytblogg" tänker kanske du. Men icke sa nicke. Detta Breeders-Crown vinsttäcke hänger uppe i stallet. 2 stycken hänger där faktiskt. De hänger innanför ytterdörrarna och isolerar mot kylan. Den ni. Jag skulle kunna få vilken travgubbe som helst att gråta blod genom att bara ta dem in i mitt stall just nu. Känns tajt.




Och gullig som jag är tänkte jag bara visa mina grymma vinterridstövlar från treadstone. Bäst verkligen. Förra monstervintern hade jag dessa när jag gick i skolan. Hästarna stod i kallstall, och det spenderades många, många timmar där. Och vem frös inte en sekund? Jo, jag! Dyra var dom inte häller. Köpte dom på Aubiose-rean för ca 800 spänn om jag inte minns fel. Finns en ny modell i år som typ är likadan. Kostar 2,5 tusen nånting..


Ciao
Fröken Bergqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0