Ridstövlar



Just nu rider jag i ett par bruna Pioneer-stövlar som jag fullkommligt älskar! Jag tycker det finns så mycket snygga stövlar men jag som har smala och långa vader och inte jätte-fötter kan sällan ha dessa snygga stövlar. Mina pioneer-stövlar är strl. 38 med normal vad och exta höga skaft. Jag har haft dem i ca 2 månader och använder dem endast på träning och tävling, alltså inte när jag rider hemma. Jag kan inte uttala mig om kvaliten än eftersom jag inte använt dem så mycket. Men det enda jag kan fundera över är om resåren kommer hålla eller bli slapp efter ett tag? Eftersom de sitter så thight mot benet så sträcks resåren ut ganska reält när man har stövlen på sig. Har dock inte märkt några problem än. De är dessutom relativt billiga. Dessa stövlar sitter fruktansvärt bra på mig och är nog de första stövlar som är tillräckligt långa! (jag är 173)




Jag tycker parlantistövlarna är sjukligt snygga, men jag skulle aldrig lägga minst 8.000 på ett par stövlar!  Även om dom är måttbeställda, att man kan beställa lackade stövlar, swarovskidetaljer, olika läderfärger osv.
Några av dessa stövlar:



Sedan har jag gått och förälskat mig i tretorns nya stövel, många tycker den är ful, men jag går väl mot strömmen då. För den är galet snygg!



Men ett par stövlar jag faktiskt tänkt att köpa (som håller sig inom ett rimligt pris) är Bocajs stövel! Jag har länge varit ett fan av den här nya modellen ridstövlar, det moderna. Inte det klassiska helsvarta. Detta gäller det mesta med utrusning. Jag tycker det är fantastiskt roligt att det går framåt! I alla fall, jag vill inte ha samma tretorn, samma veredus, samma som alla andra men fortfarande ha en grymt modern snygg stövel. Egentligen är min tanke att bara ha ett par träning/hemma/skogsridningsstövlar. Och dessutom är mina stövlar jag har nu väldigt klassiska, dessutom är de bruna. Vore bra att ha ett par moderna svarta stövlar också!



Bocajstövlarna. Är jag ensam om att tycka de är snygga? Har ni några tips på prisvärda, lite unika, ridstövlar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0