Next In Time xx

Nu är min hovslagare här. Hon ska bara sko Nextan så ja kan börja skritta henne! Nextan har varit halt i typ 3 månader och ingen veterinär lyckas hitta felet på henne! Först trodde dom att det var hovledsinflammation, men icke. Sedan behandlade dom strålbensbursan utan resultat och senast ville dom göra magnetkamra men istället fick hon antiinflammtoriskt och så ska jag skritta henne i 10 dagar kanske och se om det blir någon förändring. Riktigt trist eftersom hon började bli så fin. Hon har stått väldigt mycket i våras och vintras då jag inte bott hemma. När hästar står mycket kan det ge upphov till hovproblem. Att hon i unga år dessutom gått löp men var tvungen att avsulta den karriären pga. en fläkning och sedan stog hon i 4 år gör verkligen inte prognosen bättre. Hoppas verkligen det blir bra nu!


Nextan och jag i mitten, för kanppt ett år sedan på teamchasing-sm! Svenska Mästare, vilken känsla!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Just den hästen har det för han är känslig i sulan/strålen och kan inte ha vanliga sulor för han har så dålig hovkvalitet så väggarna håller inte för både sula och sko. Segt men det funkar. :)

2010-08-11 @ 22:14:24
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: josefin

wow nice :D

älskar dina egobilder på nästa inlägg, alltid svårt att ta bra bilder på hästryggen. provaty massa störda poser XD



rider du med sporrar? svara gärna på den frågan i min blogg o tjecka in den senaste limnegröna outfiten :)

kram!

2010-08-17 @ 20:27:19
URL: http://ledner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0