fråga

Fick denna fråga idag utav en läsare, johanna och det är väl lika bra jag svarar: Fint! Vad tävlar du för klasser? :)

Just nu tävlar jag 130 som högst och detta gör jag på ett åttaårigt sto jag haft i 1,5 år. Tidigare hade hon gått som avelssto i holland sen 3 åring (efter inridning) och sedan inte gjort någonting. Så när jag fick henne som sexåring hade hon aldrig hoppat ens ett hinder! Men det är en häst jag tror på och som jag tror kommer komma långt, då 130 mest är lek för henne. Dock har hon ju knappt någon tävlingsrutin och får lätt dåligt självförtroende (ex. river hon ett hinder kan hon bli "rädd" och stanna på nästa) men ju mer man tävlar ju bättre blir det!


Sen rider jag en 4åring, går 1m klasser som en lek. En irländare med clover hill i blodet. Han är dessutom till salu! (kan göra ett inlägg om honom i morgon kanske)


Sedan har jag ett fullblodssto som går fälttävlan (hon är dock tillfälligt skadad) Hon är ingen höjdhopperska, men jäklar, fälttävlan det kan hon! Vi var med i team heby (team HPG) i teamchasing förra året, och gick och vann Svenska Mästerskap!



(sen har vi unghästar också)


Kortfattat svar:

Har ridit upp till SM i både fälttävlan och hoppning (MSV A) på ponny.
Upp till SM i Teamchasing (vet inte hur man ska ranka nivåer här?) och sen upp till 130 hoppning för tillfället.


Ida

Kommentarer
Postat av: Johanna - elev på Flyinge

tack för svaret! :D

2010-08-10 @ 22:46:52
URL: http://johannakruse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0