appropå sadlar

är det bara jag som stör mig på alla som köper sadlar typ för att dom är snygga? jag vet massor av människor som köper snygga sadlar i hopp om att de passar jättebra... jag skulle aldrig kunna göra så, vet man innnebörden av att ha utrustning som passar så gör man förtusan inte så.

En sadel ska passa hästen (passar den ryttaren är det såklart ett plus), skitsamma om den är snygg, billig, ful eller dyr?

Och sen att vissa säger "fan att du har råd med såna där nya sadlar hela tiden", om jag säger så här. Jag byter in sadlarna när jag ska ha en ny, brukar betala mellan 1 och 3 tusen i mellanskillnad. Alla sadlar jag har/haft kostar ca 20.000 så det brukar bli ganska billigt eftersom jag vårdar sadlarna förlorar dem inte så mycket i värde. Att kolla upp sadlarna/stoppa om dom kostar väl runt femhundringen på Mustang!

Det är inte dyrt alls om man jämnför med alla veterinärkostnader man får om man får en häst med en dålig rygg! Och det är inte dyrt med tanke på att glädje man får av en bra sadel, hästen hoppar bättre, blir trevligare att rida! Allt blir bättre för tusan!


Riktigt snygga sadlar! Men passar den verkligen din häst....?


Ida

Kommentarer
Postat av: Matilda

Här kan du spana! :) http://www.joules.com/en-GB/2/Women-Equestrian/c01c01.r16.1

2010-08-24 @ 09:50:09
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Emma

sadlarna är jätteviktiga. det är många hästar som har problem med ryggen pga sadeln, och det är så sjukt dåligt av ägaren. jag tycker man ska köpa den sadeln som passar hästen bäst, även ifall den kanske inte är snygg. det är ju ingen som ser den när man sitter på ändå. :P



SVAR: ja, precis.

2010-08-24 @ 11:22:22
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0